Příručka má být vodítkem pro design lekcí trenérkám a trenérům paměti, kteří prošli akreditovaným kurzem trenéra paměti, působí samostatně nebo při sociálních či společenských zařízeních určených seniorům nebo i dalším věkovým kategoriím. Je zaměřena především na trénink zdravé populace, tj. bez závažných kognitivních poruch. Pro osoby trpící některou formou demence jsou určeny programy s rehabilitačním a stimulačním zaměřením, nicméně je možné využít tuto metodiku k inspiraci pro práci s osobami trpícími lehčími formami demence.
V první části příručky jsou uvedena velmi stručná teoretická východiska, cíle a metody pro trénováni paměti. Následují obecné zásady pro vedení jednotlivých lekcí a příklady různých kognitivních cvičení. Je podrobně popsána struktura jednotlivých lekcí.
Druhá část publikace obsahuje některé teoretické poznatky a skutečnosti, které jsou zmíněny během kurzu pro trenéry paměti. Jsou zde základní údaje o demografickém vývoji, stárnutí, kognitivních funkcích a trénování kognitivních funkcí obecně. Tento text má být inspirací k dalšímu samostudiu.