Ahoj krásko - Ann Napolitano, Metafora, 2024
The Golden Age of Advertising - the 70s - Steven Heller, Jim Heimann, Taschen, 2006

408 Kč

Při nákupu nad 999 Kč
poštovné zdarma
The Golden Age of Advertising - the 70s - Steven Heller, Jim Heimann, Taschen, 2006
The Golden Age of Advertising - the 70s - Steven Heller, Jim Heimann, Taschen, 2006

The Golden Age of Advertising - the 70s

Both eclipsed and influenced by television, American print ads of the 1970s departed from the bold, graphic forms and subtle messages that were typical of their sixties... Číst víc

Nakladatel
Taschen, 2006
Počet stran
352

Both eclipsed and influenced by television, American print ads of the 1970s departed from the bold, graphic forms and subtle messages that were typical of their sixties counterparts. More literal, more in-your-face, 70s ads sought to capture the... Číst víc

  • Brožovaná vazba
  • Angličtina, němčina, francouzština
Vyprodané

Zadejte e-mail a my vám dáme vědět, jakmile bude kniha dostupná.

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Ahoj krásko - Ann Napolitano, Metafora, 2024

Více o knize

Both eclipsed and influenced by television, American print ads of the 1970s departed from the bold, graphic forms and subtle messages that were typical of their sixties counterparts. More literal, more in-your-face, 70s ads sought to capture the attention of a public accustomed to blaring, to-the-point TV commercials (even VW ads, known for their witty, ironic statements and minimalist designs, lost some of their punch in the 1970s). All was not lost, though; as ads are a sign of the times, racial and ecological awareness crept into everything from cigarette to car advertisements, reminding Americans that everyday products were hip to the modern age. By the end of the decade, print ads had begun to recoup, gaining in originality and creativity as they focused on target audiences through carefully chosen placement in smaller publications. A fascinating study of mass culture dissemination in a post-hippie, television-obsessed nation, this weighty volume delivers an exhaustive and nostalgic overview of 70s advertising.
Číst víc
Počet stran
352
Vazba
brožovaná vazba
Rozměr
181×224 mm
Hmotnost
1225 g
ISBN
9783822850817
Rok vydání
2006
Naše katalogové číslo
112016
Jazyk
angličtina, němčina, francouzština
Nakladatel
Taschen
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

Jak se líbila kniha vám?

„Na ty, kteří jsou jiní, číhá nebezpečí za každým rohem.“