Jedná se o učebnici, která je určena jak studentům ekonomických oborů vysokých škol, tak pracovníkům v hospodářské sféře, zvláště pak v podniku a obchodě. Seznamuje své uživatele s fungováním podniku ve Francii počínaje jeho založením, vedením účetnictví, marketingem, prezentací a reklamou, obchodní činností a dalšími funkcemi.
Učebnice sestává ze dvou částí. První část podává výklad podnikové problematiky, část druhá je věnována obchodní korespondenci. Cvičení zahrnují odbornou terminologii, překlady z francouzštiny do češtiny a naopak, vzory obchodních dopisů a dispozice k jejich redakci.
Učebnice předpokládá dobrou znalost francouzské gramatiky a obecné slovní zásoby.
Kniha je doplněna klíčem k vybraným cvičením a překladům. Umožňuje tak čtenáři pracovat samostatně a kontrolovat správné odpovědi.
Tato publikace, která vznikla na základě mnohaletých zkušeností pracovníků katedry francouzského jazyka VŠE, je určena jak studentům ekonomických škol, tak i nejširšímu okruhu zájemců o francouzský jazyk, pracovníkům v hospodářské oblasti, zejména v obchodě, průmyslu, řízení, i individuálním zájemcům o rozšíření znalostí francouzského jazyka.