Slova jako "zisk", "konkurence", "peníze" a dokonce "podnikání" mají pro mnoho lidí v dnešní době negativní význam. Lidé, kteří působí v obchodním světě, mnohdy žijí s pocitem viny a myslí si, že jejich práce je sice nezbytná, ovšem z morálního hlediska je v nejlepším případě "neutrální". Jen velmi málo lidí považuje samo podnikání za morálně správné.
Nedávné podnikatelské skandály kvůli nepoctivým a nezákonným aktivitám obřích společností, jako byl například Enron, a dříve vážených účetních firem jako Artur Andersen navíc způsobily, že lidé mají podezření, že přímo v podstatě podnikání musí být něco, co svádí ke špatnému jednání. Tím byla samotná myšlenka podnikání zahalena temným oblakem podezření. Ale je tomu skutečně tak?
Autor se v jednotlivých kapitolách zaměřuje na následující okruhy:
* vlastnictví, produktivita, zaměstnanost, obchodní transakce, zisk, peníze, nerovnost vlastnictví, konkurence, půjčování si a poskytování půjček, postoj srdce, vliv na světovou chudobu, aby na nich ilustroval pozitiva i rizika spojená s podnikáním.