Francis Scheaffer ponúka riešenie biblického kresťanstva, ktoré nežiada iracionálny skok. Boh, ktorý sám má osobnosť, stvoril človeka, ktorý tiež má osobnosť. Má slobodnú vôľu, právo na racionálne otázky a vlastné emócie. Hovoriť o láske, slobode a morálke má zmysel, pretože existuje absolútna bytosť, ktorá je ich základom.
OBSAH:
INTELEKTUÁLNÍ A KULTURNÍ KLIMA DRUHÉ POLOVINY DVACÁTÉHO STOLETÍ;
VZNIK PROPASTI;
PRVNÍ KROK NA ČÁŘE BEZNADĚJE: FILOZOFIE;
KROK DRUHÝ: UMĚNÍ;
TŘETÍ A ČTVRTÝ KROK: HUDBA A VŠEOBECNÁ KULTURA;
JEDNOTÍCÍ PRVEK KROKÚ BEZNADĚJE;
VZTAH NOVÉ TEOLOGIE K INTELEKTUÁLNÍMU KLIMATU;
KROK PÁTÝ: TEOLOGIE;
MODERNÍ MYSTICISMUS: ZOUFALSTVÍ ZA HRANICEMI ZOUFALSTVÍ;
MODERNÍ MYSTICISMUS V AKCI: UMĚNÍ A JAZYK;
MODERNÍ MYSTICISMUS V AKCI: HUDBA A LITERATURA;
DALŠÍ STUPEŇ MODERNÍ TEOLOGIE;
JAK SE HISTIRICKÉ KŘESŤANSTVÍ LIŠÍ OD NOVÉ TEOLOGIE;
OSOBNOST, NEBO ĎÁBELSKÝ LOMOZ;
DILEMA ČLOVĚKA;
BOŽÍ ODPOVĚĎ NA DILEMA ČLOVĚKA;
JAK POZNÁME, ŽE JE TO PRAVDA?;
SLOVO TRADIČNÍHO KŘESŤANSTVÍ PRO KLIMA DVACÁTÉHO STOLETÍ;
NALEZENÍ BODU PNUTÍ;
OD BODU PNUTÍ K EVANGELIU;
UPLATŇOVÁNÍ EVANGELIA;
PŘÍPRAVNÉ STADIUM EVANGELIZACE NENÍ SNADNÁ VOLBA;
DOPORUČOVÁNÍ KŘESŤANSKÉ VÍRY NAŠÍ GENERACI;
DŮLEŽITOST PRAVDY;
OSOBNÍ A SPOLEČENSKÝ ŽIVOT V KLIMATU DVACÁTÉHO STOLETÍ;
PŘEDSTAVOVÁNÍ BOŽÍHO CHARAKTERU;
PODLE ZÁKONA, ALE NEJEN PODLE ZÁKONA