Jaká je skutečná situace našeho školství a vzdělávání ve srovnání se zahraničím? Kam směřuje vzdělávání ve světě? Kniha ukazuje metody, jimž lze objektivně porovnávat vzdělávací systémy, hodnotí na základě těchto hledisek současné české školství a vzdělávací systémy v zahraničí, především v nejvyspělejších zemích Evropy, v USA, Japonsku. Popisuje významné trendy a problémy, které budou určovat podobu a funkce vzdělávacích zařízení v příštím století. Teoretický výklad je doplněn řadou konkrétních příkladů, informací o výzkumech, statistickými údaji, tabulkami.
Kniha představuje moderní učebnice komparativní pedagogiky pro studenty pedagogických oborů a sociálních věd i zdroj informací pro učitele a jiné pracovníky ve školství, i pro další zájemce.
Autor
Prof. PhDr. Jan Průcha, DrSc., Dr.h.c. je přední odborník v oblasti pedagogické teorie a výzkumu, pracuje jako nezávislý expert a konzultant, přednáší na našich i zahraničních univerzitách. Působí v mezinárodních vědeckých organizacích a redakčních radách odborných časopisů. V roce 1995 mu byl udělen čestný doktorát univerzitou v Turku (Finsko). V posledních letech vydal mj. knihy Pedagogický výzkum (1995), Alternativní školy (1996), Pedagogická evaluace (1996), Moderní pedagogika (1997), připravil k vydání Pedagogický slovník (1995, 1998).