Píseň L. - Veronika Opatřilová, Prostor, 2024
20th Century Alcohol and Tobacco - Allison Silver, Steven Heller, Taschen, 2018

909 Kč

Při nákupu nad 999 Kč
poštovné zdarma
20th Century Alcohol and Tobacco - Allison Silver, Steven Heller, Taschen, 2018
20th Century Alcohol and Tobacco - Allison Silver, Steven Heller, Taschen, 2018

20th Century Alcohol and Tobacco

Vices or virtues: drinking and smoking provided marketers with products to be forged into visual feasts. In this lush compendium of advertisements, we explore how depictions of... Číst víc

Nakladatel
Taschen, 2018
Počet stran
392

Vices or virtues: drinking and smoking provided marketers with products to be forged into visual feasts. In this lush compendium of advertisements, we explore how depictions of these commodities spanned from the elegant to the offbeat, ... Číst víc

  • Pevná vazba
  • Angličtina

909 Kč

U dodavatele 1 ks
Posíláme do 3 – 7 dnů

Potřebujete poradit knihu?

Zeptejte se online knihkupce!

Proč nakupovat na Martinus.cz?

  • Doprava zdarma od 999 Kč
  • Více než 5 000 výdejních míst
  • Záložky ke každému nákupu

Naši skřítci doporučují

Příliš pozdě - Colleen Hoover, Ikar CZ, 2024
20th Century Alcohol and Tobacco - Allison Silver, Steven Heller, Taschen, 2018
909 Kč

Více o knize

Vices or virtues: drinking and smoking provided marketers with products to be forged into visual feasts. In this lush compendium of advertisements, we explore how depictions of these commodities spanned from the elegant to the offbeat, revealing how manufacturers prodded their customers throughout the 20th century to imbibe and inhale. Each era’s alcohol and tobacco trends are exuberantly captured page after page, with brand images woven into American popular culture so effectively that almost anyone could identify such icons as the Marlboro Man or Spuds MacKenzie, figures so familiar they could appear in ads without the product itself. Other advertisers devised clever and subliminal approaches to selling their wares, as the wildly successful Absolut campaign confirmed. Even doctors contributed to a perverse version of propaganda, testifying that smoking could calm your nerves and soothe your throat, while hailing liquor as an elixir capable of bringing social success. Whether you savor these visual delights, or enjoy inhaling and wallowing in forbidden pleasures, you will certainly be thrilled by this exploration of a decidedly vibrant―and sometimes controversial―chapter of advertising history.
Číst víc
Počet stran
392
Vazba
pevná vazba
Rozměr
245×307 mm
Hmotnost
2364 g
ISBN
9783836566520
Rok vydání
2018
Naše katalogové číslo
304196
Jazyk
angličtina
Nakladatel
Taschen
Kategorizace

Našli jste nepřesnosti? Dejte nám, prosím, vědět!

Nahlásit chybu

Máte o knize více informací než je na této stránce nebo jste našli chybu? Budeme vám velmi vděční, když nám pomůžete s doplněním informací na našich stránkách.

Hodnocení

Jak se líbila kniha vám?

„Na dětství nemám jedinou šťastnou vzpomínku. Tím nechci říct, že jsem během těch let nikdy nezakusil pocit štěstí nebo radosti. Utrpení je zkrátka totalitní: vše, co se vymyká jeho záběru, vymaže. “

Skoncovat s Eddym B. - Édouard Louis, 2018
Skoncovat s Eddym B.
Édouard Louis