Píseň L. - Veronika Opatřilová, Prostor, 2024
Prostě vztahy - Honza Vojtko, Paseka, 2024

Clive Barker studoval anglickou literaturu a filozofii na Liverpoolské univerzitě. Všechno nasvědčovalo tomu, že z něho vyroste seriózní profesor literatury a jeho výlety do světa fantazie zůstanou jednom kratičkou epizodou mladičkého života.
    Clive Barker se později odstěhoval do Londýna, kde založil divadelní společnost The Dog Company. Byl autorem repertoáru, hercem i ředitelem. Již v této první tvorbě se projevovalo jeho temné vizionářství, rozvinuté později v knižní a filmové tvorbě. Setkávaly se v nich a prolínaly krvavé erotické obrazy, fantastické a hrůzostrašné elementy.
    Hrůzostrašná poetika her mohla šokovat, ale The Dog Company zaujala určité spektrum publika, ke kterému se později přidala i kritika. Z fanoušků a obdivovatelů The Dog Company se rekrutovali první skutečně oddaní fani Cliva Barkera. Síla jeho talentu a jeho rukopis se stali jednotícím prvkem tématicky rozmanitých her.
    Známý Tyl Eulenspiegel, vydaný na pospas temnému období evropské historie, si ve hře Crazyface postupně uvědomuje, jaká tenká je linie oddělující komedii od tragédie. Mimořádně sugestivní a dramatický portrét rodného města podává Barker ve hře Paradise Street. Skupina neuvěřitelných cestovatelů v čase mění a transformuje šedivé a pochmurné ulice Liverpoolu. Suble Bodies, erotická fantasy hra, zuřivým, skoro až brutálním způsobem spojuje smyslnost a sexualitu. Clive Barker zde představuje motiv moře snů, které se později objevuje v trilogii The Great and Secret Show. Touhy a zuřivost mění obyčejný hotel na loď plující temnými vodami moře snů, až do okamžiku, kdy ji postihne neštěstí. Ale ne všechny hry psal přímo pro The Dog Company. Colossus, kde hlavním tématem je Goya, oblíbený Barkerův výtvarník, vznikla pro letní divadelní školu. Diváka je zaplavený množstvím obrazů, ve kterých se prolíná láska, umění a kanibalizmus. Frankestein in Love je Barkerova pocta geniálnímu dílu slavné knihy Mary Shelley. Další hra, History of the Devil provázely mnohé problémy. Barker ji mnohokrát přepisoval, měnil a oproti jiným hrám ji bylo nutno o mnoho vícekrát zkoušet, než mohla mít premiéru. Při psaní hry odhalující tajemství inkarnace zla - Lucifera, se podařilo prorazit. Hra měla velký úspěch a autor se začal věnovat dráze spisovatele.
    Už první krátké příběhy potvrdily nejen vizionářské, ale i spisovatelské kvality Cliva Barkera. Přes tento fakt zaznamenaly The Books of Blood, 1-3 ve Velké Británii pouze skromný úspěch a ne příliš velký zájem. V případě Cliva Barkera se naplno realizovala stará moudrost, že doma nikdo není prorokem. Až po vydání tří knih The Books of Blood ve Spojených státech a po prvním románě The Damnation Game přijali čtenáři autora stejně nadšeně jako kritika.
    Clive Barker se i nadále věnoval psaní povídek, ale stále víc ho lákalo nepsat něco delšího, rozsáhlejšího, kde by mohl naplno projevit svoji fantazii a talent. Barker ovšem svým čtenářům nenahání jenom hrůzu. Když se podrobněji podíváme na jeho tvorbu, najdeme v ní uzavřené světy vycházející z toho našeho, který tak rádi nazýváme reálným. Stejně důležitou složku tvoří propracovaný filozofický systém Barkerových prací.
    "Myslím, že ústředním tématem hororové literatury je maso a jeho problematika. Může to být změna jeho tvaru, příběh o vlkodlacích, který si svým způsobem naše cestu do díla jako Videodrome a nebo The Thing. Nebo je to o oživování mrtvých, o tom, jak dát život tam, kde nebyl, a o důsledcích tohoto faktu, které jsou téměř vždy katastrofální…"
    Zatím asi nejkomplexnější obraz svých vizí, prolínajících se temným vesmírem a naším světem, podává Clive Barker v plánované trilogii The Great and Secret Show, Everville,… Ústředním motivem je myšlenka moře snů, do kterého se může člověk ponořit jenom třikrát za život. Ten, kdo ovládne moře snů a přizpůsobí ho svojí povaze, přitom je jedno, či jako pán nebo jenom jako služebník pracující pro někoho mocnějšího, má možnost manipulovat s realitou našeho světa, kde souboj dvou základních principů zanechává po sobě stopy, které už asi nikdo nedokáže odstranit. Náš svět i moře snů už asi nikdy nebudou přesně tím, čím byli před tímto osudným zápasem.
    Největší popularitu přinesl autorovi film HELLRAISER (v ČR v televizi uveden pod stejným názvem), který vznikl podle novely The Hellboud Heart. Hellraiser byl skutečně zásahem do černého. Zájem médií, vydavatelů a v neposlední řadě fanoušků vytvořili z Cliva Barkera světovou hvězdu první kategorie. Hellraiser vytvořil nový typ pekla na Zemi. Jeho kult vyplodil sérii komiksových knih,jejichž hrdiny se stali Razorline a Pinhead, absolutně nejznámější postava z pekelné dílny úspěšného Angličana. Clive Barker vytvořil nové příšery a monstra, vycházející přitom z vlastního zájmu o sadomasochizmus a chápání psychologie touhy.Podle některých kritiků popularita Pinheada a využití sadomasochistické ideologie a její kultury oblékání přispěli k módní vlně piercingu a tělesných deformací v subkultuře našeho období. Vždyť pokud se dobře podíváme na Pinheada, je jeho vzhled je vlastně dokonalým skloubením tvorby Cliva Barkera. Na rozdíl od lidí, bytosti, které by nás podle našich všeobecných kritérií měly svým chováním odpuzovat, mají v Barkerových dílech většinou vlastnost, která jejich lidským protihráčům chybí. Tyto bytosti temnot a noci si stojí za svým slovem, cosi co bývá u nás lidí v poslední době víc vyjímkou než pravidlem.
    A propos, lidská společnost. Gigantická sídliště, totálně pomýlené urbanistické vize přeměněné na realitu, hnízda násilí, úpadku a depresí. Nové hrůzy a noví démoni žijící z degenerace, násilí a brutality sídlišť. Sídlištní civilizaci už nestačí stará monstra temnot a příšery zloby. Potřebuje nové, vlastní duševní chorobností nasycené mory a hrůzy. A o této idylce života na sídlišti, potláčejícího mnohé základní lidské pudy a návyky, je film Candyman, natočený podle Barkrovi povídky, příčemž autor se opět projevil jako schopný filmový producent. Atmosféru úpadku, tělesné i duševní degenerace, duševní úchylky a choroby sálající ze stěn paneláků výborně zachytila a podpořila hudba Philipa Glassa.
    "V každém z nás existuje kousek, který doufá, že v kouzelnické show se něco nevydaří. Koncem 19.století vládla mezi kouzelníky velká rivalita. Pokoušeli se v zubech zachytit kulky a obyčejně to skončilo odstřelenou hlavou."
    Přesto, že Clive Barker vytýčil a určil nové dimenze a směry hororu, ve své tvorbě vychází z hlubších kořenů, než by se mohlo na první pohled zdát. "Nesete si toto teritorium - své Já - se sebou všude, kam jdete. Měníte se z venku, ale tříletý chlapec, kterým jste kdysi byli, žije ve vás, stejně jako ten šestiletý, a nebo dítě, které bili ve škole. Postavy, které tvořím, nesou své neurózy, úzkosti, zklamání a frustrace do světa fantazie a v naději jich vidí v novém světle, ale zůstávají sami s sebou. Ve firmu i při psaní používám reálný svět jako odrazový můstek do jiného světa. Pro mě je konflikt reality a fantazie o mnoho zajímavější než samotná fantazie. Představa postavy, která skutečně ochutná něco nádherného a potom na to zapomene, je zajímavější než prostě napsat -Jednoho dne jsem se vzbudil a byl jsem hobit…- Probudil jsem se do reálného světa a mně to připadá jako kompromis. Když jste dítě, ty nejprostší věci jsou úžasné, protože jsou nové. Jak stárneme, stále méně věcí je pro nás nových. Fantazie znamená novost věcí".
    Vybraná bibliografie
1984 - The Books of Blood 1 - 3, Veľká Británia
1985 - The Damnation Game
1986 - The Hellbound Heart
1987 - Weaveworld
1988 - Cabal
1984 - The Great and Secret Show
1991 - Imajica
1994 - Everville
1996 - Sacrament
    Vybrané filmy
1987 - Hellraiser
1988 - Hellraiser II: Hellbound
1990 - Nightbreed
1992 - Hellraiser III: Hell on Earth
1992 - Candyman
1995 - Hellraiser IV: Bloodline
    Vybrané výstavy
1990 - Frontier Tales, Lace, L. A., California
1993 - Sólo výstava, Dallas Fantasy Fair, Dallas, Texas 1993 - 1994, 1995 - Sólo výstava, Bess Cutler Gallery, New York
1995 - The Imagination of Clive Barker, sólo výstava, Laguna Art Museum, Laguna Beach, California

Číst víc

Hellraiser - Clive Barker, Carcosa, 2021
Hellraiser

Franku Cottonovi, požitkáři, jenž vyčerpal veškeré možnosti zábavy v této realitě, se podařilo odhalit tajemství Lemarchandovy kostky, bájného hlavolamu, který otevírá dveře k absolutním rozkoším jiných sfér....

  • Knihapevná vazba
    203 Kč
    Do 4 – 9 dnů
  • E-knihaEPUBMOBI
    170 Kč
    Ihned ke stažení

Coldheart Canyon - Clive Barker, Classic, 2006
Coldheart Canyon

Po neúspěchu svých posledních filmů se slavná filmová hvězda Todd Pickett rozhodne, že si nechá provést chirurgický zákrok v naději, že získá opět ztracenou krásu...

  • Knihabrožovaná vazba
    296 Kč
    Více než 30 dní

Everville - Clive Barker, Classic, 2006
Everville

Tato kniha je návratem literárního génia, strhující pokračování temného románu Velké a tajné show. Sága pokračuje ve vyprávění o tom, jak se náš svět prolíná se světem moře Podstaty, ...

  • Knihabrožovaná vazba
    296 Kč
    Do 4 – 5 dnů

Druhá Kniha Krve - Clive Barker, Juraj Maxon (ilustrátor), , 1997
Druhá Kniha Krve
  • Knihabrožovaná vazba
    Vyprodané

Cabal : noční rasa - Clive Barker, , 1995
Cabal : noční rasa

Přeloženo z angličtiny. 5000 výt.

  • Knihapevná vazba
    Vyprodané

První Kniha Krve - Clive Barker, , 1994
První Kniha Krve

10000 výt.

  • Knihapevná vazba
    Vyprodané

Mysterium - Clive Barker, Neokortex
Mysterium

Autor je považován za největšího konkurenta Stephena Kinga a v této knize dosáhl nejvyšší příčky vypravěčského umění.

  • Knihapevná vazba
    Vyprodané

Noční rasa - Clive Barker, Laser books, 2012
Noční rasa

Boone s jistotou poznal, že na Zemi už pro něj není místa, že ho nečeká žádné štěstí. Vydal by se napospas peklu a dovolil by Smrti, aby ho tam odnesla. Ale sama Smrt jako by od něj dávala ruce pryč...

  • Knihabrožovaná vazba
    Vyprodané

Mister B. Gone - Clive Barker, HarperCollins, 2008
Mister B. Gone 
EN

The long-awaited return of the great master of horror. Mister B. Gone is Barker's shockingly bone-chilling discovery of a never-before-published demonic ‘memoir’ penned in the year 1438, when it was printed...

  • Knihabrožovaná vazba
    259 Kč
    Do 19 – 24 dnů

Galilea - Clive Barker, Classic, 2005
Galilea

Bohatství mohou Gearyům závidět i Rockefellerové a jejich rod je navíc stejně okouzlující, jako jsou Kennedyové. Tato dynastie již od dob občanské války ovládá americkou společnost. Dovedně se jí daří zakrývat všechny stopy skandálů a tajit...

  • Knihabrožovaná vazba
    Vyprodané
Pane B., zmizte - Clive Barker, Classic, 2008
Pane B., zmizte

Románem Pane B., zmizte se vrací dlouho očekávaný mistr hrůzy Clive Barker. Brilantní a věrohodně vyprávěný příběh nám odkrývá šokující pravdu o bitvě mezi Dobrem a Zlem...

  • Knihabrožovaná vazba
    Vyprodané

Knihy krve I - III - Clive Barker, BETA - Dobrovský, 2008
Knihy krve I - III

Knihy krve nejsou pro citlivé nátury. Jestli už máte dost příběhů na dobrou noc, které jen čerpají z o mnoho kvalitnějších autorů, tak potom vás zajisté potěší, že jste objevili mistra hororu Cliva Barkera...

  • Knihabrožovaná vazba
    Vyprodané

Utkaný svět - Clive Barker, Laser books, 2004
Utkaný svět

Utkaný svět je epickým dobrodružstvím představivosti. Začíná u koberce, v němž se skrývá svět divů a kouzel, jenž se probírá k životu a nutí k ostražitosti temné síly, před nimiž se ukrýval. Začíná zoufalý boj o uchování...

  • Knihabrožovaná vazba
    Vyprodané

CCNA Security 640-554 - Clive Barker, Cisco Press, 2012
CCNA Security 640-554 
EN

Trust the best selling Official Cert Guide series from Cisco Press to help you learn, prepare, and practice for exam success. They are built with the objective of providing assessment, review, and practice to help ensure ...

  • Knihapevná vazba
    1 305 Kč
    Více než 30 dní

Weaveworld (Voyager Classics) - Clive Barker, Voyager, 2009
Weaveworld (Voyager Classics) 
EN

Reissue of the highly acclaimed thriller by the world’s most outstanding dark fantasist.

  • Knihabrožovaná vazba
    516 Kč
    Do 19 – 24 dnů

Velké a tajné show - Clive Barker, Classic, 2006
Velké a tajné show

Přeloženo z angličtiny

  • Knihabrožovaná vazba
    Vyprodané

Čtvrtá kniha Krve - Clive Barker, , 2005
Čtvrtá kniha Krve

Přeloženo z angličtiny

  • Knihapevná vazba
    Vyprodané

Knihy krve IV.-VI. - Clive Barker, BETA - Dobrovský, 2009
Knihy krve IV.-VI.

Knihy krve nejsou pro citlivé nátury. Jestli už máte dost příběhů na dobrou noc, které jen čerpají z o mnoho kvalitnějších autorů, tak pak vás zajisté potěší, že jste objevili mistra hororu Cliva Barkera, ...

  • Knihabrožovaná vazba
    Vyprodané

Imajika - Clive Barker, Classic, 2007
Imajika

Imajika - tajemný řetězec světů, dominií, kterým pevnou rukou vládne nikým nespatřený Autarcha. Čas jeho vlády se však nachýlil, blíží se výročí Usmíření a s ním i doba neodvratných změn...

  • Knihabrožovaná vazba
    Vyprodané

Abarat: Magické dny, krvavé noci - Clive Barker, BB/art, 2005
Abarat: Magické dny, krvavé noci

Dobrodružství Candy Quackenbushové v úžasném světě Abaratu je hodinu od hodiny zvláštnější. Christopher Carrion, Vládce půlnoci, vyslal svého nohsleda, aby ji chytil. Proč, co chce Carrion od obyčejné dívky z Minnesoty? ...

  • Knihapevná vazba s přebalem
    Vyprodané


Clive Barker studoval anglickou literaturu a filozofii na Liverpoolské univerzitě. Všechno nasvědčovalo tomu, že z něho vyroste seriózní profesor literatury a jeho výlety do světa fantazie zůstanou jednom kratičkou epizodou mladičkého života.
    Clive Barker se později odstěhoval do Londýna, kde založil divadelní společnost The Dog Company. Byl autorem repertoáru, hercem i ředitelem. Již v této první tvorbě se projevovalo jeho temné vizionářství, rozvinuté později v knižní a filmové tvorbě. Setkávaly se v nich a prolínaly krvavé erotické obrazy, fantastické a hrůzostrašné elementy.
    Hrůzostrašná poetika her mohla šokovat, ale The Dog Company zaujala určité spektrum publika, ke kterému se později přidala i kritika. Z fanoušků a obdivovatelů The Dog Company se rekrutovali první skutečně oddaní fani Cliva Barkera. Síla jeho talentu a jeho rukopis se stali jednotícím prvkem tématicky rozmanitých her.
    Známý Tyl Eulenspiegel, vydaný na pospas temnému období evropské historie, si ve hře Crazyface postupně uvědomuje, jaká tenká je linie oddělující komedii od tragédie. Mimořádně sugestivní a dramatický portrét rodného města podává Barker ve hře Paradise Street. Skupina neuvěřitelných cestovatelů v čase mění a transformuje šedivé a pochmurné ulice Liverpoolu. Suble Bodies, erotická fantasy hra, zuřivým, skoro až brutálním způsobem spojuje smyslnost a sexualitu. Clive Barker zde představuje motiv moře snů, které se později objevuje v trilogii The Great and Secret Show. Touhy a zuřivost mění obyčejný hotel na loď plující temnými vodami moře snů, až do okamžiku, kdy ji postihne neštěstí. Ale ne všechny hry psal přímo pro The Dog Company. Colossus, kde hlavním tématem je Goya, oblíbený Barkerův výtvarník, vznikla pro letní divadelní školu. Diváka je zaplavený množstvím obrazů, ve kterých se prolíná láska, umění a kanibalizmus. Frankestein in Love je Barkerova pocta geniálnímu dílu slavné knihy Mary Shelley. Další hra, History of the Devil provázely mnohé problémy. Barker ji mnohokrát přepisoval, měnil a oproti jiným hrám ji bylo nutno o mnoho vícekrát zkoušet, než mohla mít premiéru. Při psaní hry odhalující tajemství inkarnace zla - Lucifera, se podařilo prorazit. Hra měla velký úspěch a autor se začal věnovat dráze spisovatele.
    Už první krátké příběhy potvrdily nejen vizionářské, ale i spisovatelské kvality Cliva Barkera. Přes tento fakt zaznamenaly The Books of Blood, 1-3 ve Velké Británii pouze skromný úspěch a ne příliš velký zájem. V případě Cliva Barkera se naplno realizovala stará moudrost, že doma nikdo není prorokem. Až po vydání tří knih The Books of Blood ve Spojených státech a po prvním románě The Damnation Game přijali čtenáři autora stejně nadšeně jako kritika.
    Clive Barker se i nadále věnoval psaní povídek, ale stále víc ho lákalo nepsat něco delšího, rozsáhlejšího, kde by mohl naplno projevit svoji fantazii a talent. Barker ovšem svým čtenářům nenahání jenom hrůzu. Když se podrobněji podíváme na jeho tvorbu, najdeme v ní uzavřené světy vycházející z toho našeho, který tak rádi nazýváme reálným. Stejně důležitou složku tvoří propracovaný filozofický systém Barkerových prací.
    "Myslím, že ústředním tématem hororové literatury je maso a jeho problematika. Může to být změna jeho tvaru, příběh o vlkodlacích, který si svým způsobem naše cestu do díla jako Videodrome a nebo The Thing. Nebo je to o oživování mrtvých, o tom, jak dát život tam, kde nebyl, a o důsledcích tohoto faktu, které jsou téměř vždy katastrofální…"
    Zatím asi nejkomplexnější obraz svých vizí, prolínajících se temným vesmírem a naším světem, podává Clive Barker v plánované trilogii The Great and Secret Show, Everville,… Ústředním motivem je myšlenka moře snů, do kterého se může člověk ponořit jenom třikrát za život. Ten, kdo ovládne moře snů a přizpůsobí ho svojí povaze, přitom je jedno, či jako pán nebo jenom jako služebník pracující pro někoho mocnějšího, má možnost manipulovat s realitou našeho světa, kde souboj dvou základních principů zanechává po sobě stopy, které už asi nikdo nedokáže odstranit. Náš svět i moře snů už asi nikdy nebudou přesně tím, čím byli před tímto osudným zápasem.
    Největší popularitu přinesl autorovi film HELLRAISER (v ČR v televizi uveden pod stejným názvem), který vznikl podle novely The Hellboud Heart. Hellraiser byl skutečně zásahem do černého. Zájem médií, vydavatelů a v neposlední řadě fanoušků vytvořili z Cliva Barkera světovou hvězdu první kategorie. Hellraiser vytvořil nový typ pekla na Zemi. Jeho kult vyplodil sérii komiksových knih,jejichž hrdiny se stali Razorline a Pinhead, absolutně nejznámější postava z pekelné dílny úspěšného Angličana. Clive Barker vytvořil nové příšery a monstra, vycházející přitom z vlastního zájmu o sadomasochizmus a chápání psychologie touhy.Podle některých kritiků popularita Pinheada a využití sadomasochistické ideologie a její kultury oblékání přispěli k módní vlně piercingu a tělesných deformací v subkultuře našeho období. Vždyť pokud se dobře podíváme na Pinheada, je jeho vzhled je vlastně dokonalým skloubením tvorby Cliva Barkera. Na rozdíl od lidí, bytosti, které by nás podle našich všeobecných kritérií měly svým chováním odpuzovat, mají v Barkerových dílech většinou vlastnost, která jejich lidským protihráčům chybí. Tyto bytosti temnot a noci si stojí za svým slovem, cosi co bývá u nás lidí v poslední době víc vyjímkou než pravidlem.
    A propos, lidská společnost. Gigantická sídliště, totálně pomýlené urbanistické vize přeměněné na realitu, hnízda násilí, úpadku a depresí. Nové hrůzy a noví démoni žijící z degenerace, násilí a brutality sídlišť. Sídlištní civilizaci už nestačí stará monstra temnot a příšery zloby. Potřebuje nové, vlastní duševní chorobností nasycené mory a hrůzy. A o této idylce života na sídlišti, potláčejícího mnohé základní lidské pudy a návyky, je film Candyman, natočený podle Barkrovi povídky, příčemž autor se opět projevil jako schopný filmový producent. Atmosféru úpadku, tělesné i duševní degenerace, duševní úchylky a choroby sálající ze stěn paneláků výborně zachytila a podpořila hudba Philipa Glassa.
    "V každém z nás existuje kousek, který doufá, že v kouzelnické show se něco nevydaří. Koncem 19.století vládla mezi kouzelníky velká rivalita. Pokoušeli se v zubech zachytit kulky a obyčejně to skončilo odstřelenou hlavou."
    Přesto, že Clive Barker vytýčil a určil nové dimenze a směry hororu, ve své tvorbě vychází z hlubších kořenů, než by se mohlo na první pohled zdát. "Nesete si toto teritorium - své Já - se sebou všude, kam jdete. Měníte se z venku, ale tříletý chlapec, kterým jste kdysi byli, žije ve vás, stejně jako ten šestiletý, a nebo dítě, které bili ve škole. Postavy, které tvořím, nesou své neurózy, úzkosti, zklamání a frustrace do světa fantazie a v naději jich vidí v novém světle, ale zůstávají sami s sebou. Ve firmu i při psaní používám reálný svět jako odrazový můstek do jiného světa. Pro mě je konflikt reality a fantazie o mnoho zajímavější než samotná fantazie. Představa postavy, která skutečně ochutná něco nádherného a potom na to zapomene, je zajímavější než prostě napsat -Jednoho dne jsem se vzbudil a byl jsem hobit…- Probudil jsem se do reálného světa a mně to připadá jako kompromis. Když jste dítě, ty nejprostší věci jsou úžasné, protože jsou nové. Jak stárneme, stále méně věcí je pro nás nových. Fantazie znamená novost věcí".
    Vybraná bibliografie
1984 - The Books of Blood 1 - 3, Veľká Británia
1985 - The Damnation Game
1986 - The Hellbound Heart
1987 - Weaveworld
1988 - Cabal
1984 - The Great and Secret Show
1991 - Imajica
1994 - Everville
1996 - Sacrament
    Vybrané filmy
1987 - Hellraiser
1988 - Hellraiser II: Hellbound
1990 - Nightbreed
1992 - Hellraiser III: Hell on Earth
1992 - Candyman
1995 - Hellraiser IV: Bloodline
    Vybrané výstavy
1990 - Frontier Tales, Lace, L. A., California
1993 - Sólo výstava, Dallas Fantasy Fair, Dallas, Texas 1993 - 1994, 1995 - Sólo výstava, Bess Cutler Gallery, New York
1995 - The Imagination of Clive Barker, sólo výstava, Laguna Art Museum, Laguna Beach, California

Přečtete na zařízeních:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartphone nebo tablet s příslušnou aplikací
  • Počítač s příslušnou aplikací

Nelze měnit velikost písma, formát je proto vhodný spíše pro větší obrazovky.

Více informací v našich návodech

Přečtete na zařízeních:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartphone nebo tablet s příslušnou aplikací
  • Počítač s příslušnou aplikací

Více informací v našich návodech

Přečtete na:

Nepřečtete na:

  • Kindle
Jak číst e-knihy zabezpečené přes Adobe DRM?

„Naše manželství není dokonalé. Žádné manželství není dokonalé. Byly časy, kdy to má žena vzdala. A ještě víckrát se stalo, že jsem to vzdal já. Celé tajemství je v tom, že jsme to nikdy nevzdali současně.“

To nejlepší v nás - Colleen Hoover, 2019
To nejlepší v nás
Colleen Hoover