Babylon - R.F. Kuang, Host, 2024

To nej z marketingových knih

Kolekce obsahuje 18 knih

Společně s odborníky z Marketing Festivalu jsme dali dohromady toho nejlepšího, co se urodilo na poli marketingových knih! Spousta z nich je pro dnešní marketéry v zásadě povinnou četbou. Inspiraci pro výběr jsme čerpali také z knihovny studijního programu Digisemestr. Kterou si pořídíte do své knihovny?

Kolekci sestavila
Jana Hartlová
Žltá kniha budovania značky - Michal Pastier, 2023
4.8

Konečne kniha, ktorá spája brandbuilding a efektívne podnikanie do jedného celku a v dvanástich princípoch odpovedá na zásadnú otázku súčasnosti: „Ako zaujať a predať vo svete chaosu a sekundovej pozornosti?“ ...

757 Kč
Skladem > 5 ks
Posíláme ihned
Ogilvy o reklamě v digitálním věku - Miles Young, 2018
5

David Ogilvy je jedním z nejznámějších a nejrespektovanějších businessmanů z oblasti marketingu. Bestseller Ogilvy o reklamě přinesl cenné rady jak nováčkům, tak veteránům reklamního průmyslu a pomohl jim k jejich obchodním úspěchům...

349 Kč
Skladem 1 ks
Posíláme ihned
Jak na sítě - Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková, 2019
4.8

Ovládněte 4 principy úspěchu na sociálních sítích

Jak na sítě

Ovládněte 4 principy úspěchu na sociálních sítích

Jak na sítě je první knihou, která vedle mnoha dílčích postupů a příkladů z českého i světového prostředí přináší i něco mnohem hlubšího a univerzálnějšího: důmyslný systém pro tvorbu obsahu, pro vyhodnocování jeho úspěšnosti a pro skvělou komunikaci...

329 Kč
Skladem > 5 ks
Posíláme ihned
Myšlení rychlé a pomalé - Daniel Kahneman, 2012
4.6

Daniel Kahneman, nositel Nobelovy ceny za ekonomii, patří k jedněm z nejinspirativnějích myslitelů současnosti. Jeho "pop-science" kniha o tom, jak se my lidé v různých situacích rozhodujeme, je jakýmsi vyzyvatelem pro tradičně uznávané modely...

507 Kč
Skladem > 5 ks
Posíláme ihned
Jeď dál! - Austin Kleon, 2019
4.5

Deset způsobů, jak zůstat kreativní v časech dobrých i zlých

Jeď dál!

Deset způsobů, jak zůstat kreativní v časech dobrých i zlých

Možná bychom sem už nemuseli nic psát, protože představovat Austina Kleona našim čtenářům je nejspíš zbytečné… Ale my se tak těšíme! Pojďme si to raději shrnout: novinka plná kreativního povzbuzení pro chvíle, kdy si myslíte, že už nikdy nic...

332 Kč
Skladem > 5 ks
Posíláme ihned
This Is Service Design Doing - Marc Stickdorn, 2018

Applying Service Design Thinking in the Real World

This Is Service Design Doing

Applying Service Design Thinking in the Real World

How can you establish a customer-centric culture in an organization? This is the first comprehensive book on how to actually do service design to improve the quality and the interaction between service providers and customers...

940 Kč
Skladem 1 ks
Posíláme ihned
Hrdinové digitální doby, 2020

28 rozhovorů s osobnostmi české a slovenské internetové reklamy

Hrdinové digitální doby

28 rozhovorů s osobnostmi české a slovenské internetové reklamy

Kniha rozhovorů se zakladateli, majiteli a řediteli českých a slovenských digitálních agentur, kteří se s odvahou pustili do velkého dobrodružství. V knize najdete příběhy nadšenců českého a slovenského online marketingu...

541 Kč
Skladem 2 ks
Posíláme ihned
The Advertising Concept Book - Pete Barry, 2016

The Advertising Concept Book

Think Now, Design Later

This is the third edition of the highly successful Advertising Concept Book. As well as substantially expanded chapters on interactive advertising and integrated advertising, an entirely new chapter on branded social media has been added...

641 Kč
Skladem 1 ks
Posíláme ihned
Alchemy - Rory Sutherland, 2019
4

The Dark Art and Curious Science of Creating Magic in Brands, Business, and Life

Alchemy

The Dark Art and Curious Science of Creating Magic in Brands, Business, and Life

Why is Red Bull so popular, though everyone—everyone!—hates the taste? Humans are, in a word, irrational, basing decisions as much on subtle external signals (that little blue can) as on objective qualities (flavor, price, quality). The surrounding ...

790 Kč
Na objednávku
Dodání může trvat více než 30 dní
How Brands Grow - Byron Sharp, 2010
4.5

What Marketers Don't Know

How Brands Grow

What Marketers Don't Know

This book provides evidence-based answers to the key questions asked by marketers every day. Tackling issues such as how brands grow, how advertising really works, what price promotions really do and how loyalty programs really affect loyalty, ...

832 Kč
Skladem 4 ks
Posíláme ihned
Building Distinctive Brand Assets - Jenni Romaniuk, 2018

Building Distinctive Brand Assets provides readers with long-term strategies to build and protect Distinctive Assets. This book is for anyone with a brand. It is a book about future-proofing your brand's identity...

909 Kč
Na objednávku
Dodání může trvat více než 30 dní
Calling Bullshit - Jevin D. West, Carl T. Bergstrom, 2021
5

The Art of Scepticism in a Data-Driven World

Calling Bullshit

The Art of Scepticism in a Data-Driven World

The world is awash in bullshit, and we're drowning in it. Politicians are unconstrained by facts. Science is conducted by press release. Start-up culture elevates hype to high art. These days, calling bullshit is a noble act...

279 Kč
Na objednávku
Dodání může trvat více než 30 dní
Creative Blindness - Dave Trott, 2019

And How To Cure It

Creative Blindness

And How To Cure It

Creativity is all around us. Not in art galleries. But on the train, at work, in the street outside, and in schools, hospitals and restaurants. Creative vision exists wherever people are...

376 Kč
Skladem 1 ks
Posíláme ihned
Shoe Dog - Phil Knight, 2018
4.6

A Memoir by the Creator of Nike

Shoe Dog

A Memoir by the Creator of Nike

A refreshingly honest reminder of what the path to business success really looks like ... It's an amazing tale' Bill Gates In 1962, fresh out of business school, Phil Knight borrowed $50 from his father and created a company with a simple mission ...

267 Kč
Skladem 5 ks
Posíláme ihned
The 22 Immutable Laws of Marketing - Al Ries, Jack Trout, 1994
3

Al Ries and Jack Trout, two of the world's most successful marketing strategists, call upon over 40 years of marketing expertise to identify the definitive rules that govern the world of marketing...

276 Kč
Skladem 1 ks
Posíláme ihned
The Brand Gap - Marty Neumeier, 2004

How to Bridge the Distance Between Business Strategy and Design

The Brand Gap

How to Bridge the Distance Between Business Strategy and Design

The Brand Gap is the first book to present a unified theory of brand-building. Whereas most books on branding are weighted toward either a strategic or creative approach, this book shows how both ways of thinking can unite to ...

652 Kč
Skladem 1 ks
Posíláme ihned
The Art of Statistics - David Spiegelhalter, 2020
4.5

Statistics has played a leading role in our scientific understanding of the world for centuries, yet we are all familiar with the way statistical claims can be sensationalised, particularly in the media. In the age of big data, ...

261 Kč
Skladem 1 ks
Posíláme ihned
Predatory Thinking - Dave Trott, 2015

Predatory Thinking is a masterclass in how to outwit the competition, in ordinary life as well as in business. It is the philosophy that has underpinned Dave Trott's distinguished career as a copywriter, creative director, and founder ...

310 Kč
Skladem 1 ks
Posíláme ihned

„Dětství je továrna na lži, které mají neukončené trvání.“

Tíživá láska - Elena Ferrante, 2018
Tíživá láska
Elena Ferrante